“მოსწავლეზე
ორიენტირებული სწავლების მიდგომები”
მოდული 1
“მოსწავლეზე ორიენტირებული
სასწავლო გარემოს მახასიათებლები”
დღე I
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების
1
ეროვნული ცენტრი
აქტივობა #1
გაიცანით ერთმანეთი, აღმოაჩინეთ თითო მსგავსი და განსხვავებული თვისება დაწერეთ თითო ფურცელზე თითო თვისება. წარმოადგინეთ მეწყვილე, დაასახელეთ მეწყვილის მსგავსი და მისგან განსხვავებული
თვისება.
ორგანიზების ფორმა: წყვილი
დრო 5 წთ.
აქტივობა #2
დააჯგუფეთ მოცემული ტრენინგის თემები და შესაბამისი
შედეგები.
ორგანიზების ფორმა: მცირე
ჯგუფები.
დრო: 10 წთ.
ტრენინგის თემები
მოსწავლეზე
ორიენტირებული სასწავლო გარემოს მახასიათებლები
სწავლებისა და შეფასების უნარებისა და
სტრატეგიების განვითარება
მოსწავლეზე
ორიენტირებული სასწავლო გარემოს შესაქმნელა
სასწავლო პროცესის პოზიტიურად მართვა და
მზაობა პროფესიული განვითარებისთვის
ტრენინგის
მოსალოდნელი შედეგები
დღე 1 – ტრენინგის ბოლოს მონაწილე შეძლებს:
დაადგინოს და გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინდივიდუალური
განსხავავებები
(მაგ.: გენდერი, სოციალური,
კოგნიტური, აფექტურ-ემოციური, სწავლის სტილი,
ეთნიკური მიკუთვნებულობა, სპეციალური საჭიროებები);
გამოიყენოს შესაბამისი კვლევის მეთოდი მოსწავლეთა
თავისებურებების
დასადგენად;
გამოიყენოს დიფერენცირებული სწავლების მიდგომები;
დაადგინოს მოსწავლეთა მამოტივირებული ფაქტორები და
გამოიყენოს მოტივაციის
ამაღლების შესაბამისი სტრატეგიები
ტრენინგის მოსალოდნელი შედეგები
დღე 2 – ტრენინგის ბოლოს მონაწილე შეძლებს:
დაგეგმოს და წარმართოს სასწავლო პროცესი
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის, გამოცდილებისა
და შეხედულებების გათვალისწინებით;
გამოიყენოს კონსტრუქტივისტული თეორიის
ძირითადი მიდგომები საგაკვეთილო პროცესში;
წარმართოს სასწავლო პროცესი იმგვარი
მიდგომების და მეთოდებისა გამოყენებით, რომელიც
ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში მაღალი სააზროვნო უნარების
განვითრებას (მაგ.: კრიტიკული
და შემოქმედებითი აზროვნება);
განახორციელოს სწავლების პროცესში ისეთი
პრაქტიკული აქტივობები, რომელიც ხელს
შეუწყობს მოსწავლეებს მიღებული ცოდნა რეალურ ცხოვრებაში.
პროგრამის
შესახებტრენინგი
• წინასატრენინგო
|
||
მოსამზადებელი
|
•
მოდული 1
|
|
მასალა
|
||
•
მოდული 2
|
||
• წინასატრენინგო
|
||
•
მოდული 3
|
||
დავალება
|
||
წინასატრენნგოაზა
•ტრენინგის შემდეგომი დავალება
•სამუშაო
ჯგუფები:
•შეხვედრა
1
•შეხვედრა
2
ტრენიაქტივობა #3
გაეცანით დაკვირვების კრიტერიუმს და
ინდიკატორებს
შემთხვევითი პრინციპით გაინაწილეთ თითო
მონაწილის სახელი
ტრენინგის განმავლობაში დააკვირდით ამ
მონაწილეს მოცემული კრიტერიუმის მიხედვით
გააკეთეთ ჩანიშვნები.
ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური.
დრო: ტრენინგის განმავლობაში.
აქტივობა #4 – საკითხავი მასალის
შეჯამება
–შეაჯამეთ მცირე ჯგუფში წინასატრენინგო საშინაო დავალება
–შეთანხმდით ერთ საკითხზე, განიხილეთ და წარმოადგინეთ საკითხი
მოცემული სქემის შესაბამისად.
სამუშაო ფურცელი #1
ორგანიზების ფორმა: ჯგუფური.
მომზადების დრო: 10წთ.
ჯგუფის პრეზენტაციის დრო: 4წთ.
რომელი თეორიის პრინციპზე
იყო აგებული წინასატრენინგო საშინაო დავალება?
როგორ
არის შესაძლებელი იგივე პრინციპის გამოყენება სასკოლო პრაქტიკაში?
ბლუმის
ტაქსონომია
შეფასება
სინთეზი
ანალიზი
გამოყენება
გაგება
ცოდნა
მოსწავლეთა ინდივიდუალურობა
რას გულისხმობს მოსწავლეთა
ინდივიდუალურობა? როგორ ვლინდება, რამდენად არის/არ
არის გამოხატული? რითი შეიძლება გამოირჩეოდეს თითოეული
მოსწავლე?
მოსწავლეთა
მახასიათებლები
ბიოლოგიური
|
||
გამოცდილება
|
ასაკობრივი
|
|
კოგნიტური
|
||
უნარ–ჩვევები
|
ენობრივი
|
|
ორგანიზებულობა
|
პიროვნული
|
|
მოტივაციური
|
ემოციური
|
|
სოციალური
|
||
მახასიათებლები
|
||
გარემო
|
დამოკიდებულებები
|
|
კულტურული
|
სწავლის
ტიპი
|
|
გენდერული
|
აქტივობა #6 – ერთი მოსწავლის დახასიათება
დაახასიათეთ ერთი მოსწავლე სხვადასხვა მახასიათებლის
მიხედვით.
სამუშაო ფურცელი #2
ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური
დრო: 5წთ.
ნიმუში – ცხრილი #2
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
ფიზიკური
აქტიურობა
|
7
|
11
|
2
|
სოციალური
უნარები
|
13
|
5
|
2
|
მოტივაციის
მახასიათებლები
|
4
|
13
|
3
|
ემოციურობა
|
12
|
6
|
2
|
აგრესიულობა
|
3
|
4
|
13
|
სააზროვნო
უნარები
|
7
|
10
|
3
|
სამეტყველო
უნარები
|
4
|
8
|
8
|
ნიმუში, ცხრილი #3 დამატებით რისი ცოდნა
მჭირდება მოსწავლის შესახებ?
რა
ინტერესები აქვს/რა ინტერესები შეიძლება გაუჩნდეს
როგორი
დამოკიდებულება აქვს მეგობრბთან
მშობლის
წარმოდგენა/მოლოდინი
რა
დამოკიდებულება არსებობს ოჯახში მოსწავლის მიმართ
მოსწავლის
თვითაღქმა
რაიმე
სამედიცინო პრობლემა ხომ არ აქვს
კონკრეტული
სასწავლო სირთულის მიზეზები
როგორ
აფასებს მასწავლებელს
რითია
გამოწვეული მოსწავლის კომუნიკაბელურობის ნაკლებობა
სესიის
შეჯამება: მსგავსი და განსხვავებული მახასიათებლები
ტრენინგს თემები და მიზნები
დაკვირვების ინსტრუქცია
წინასატრენინგო მასალის შეჯამება
ერთი მოსწავლის დახასიათება
კლასის პროფილის შექმნა
რატომ არის მნიშვნელოვანი მოსწავლის თავისებურებების
კომპლექსური კვლევა?
როგორ არის შესაძლებელი მსგავსი აქტივობების
გამოყენება სასკოლო პრაქტიკაში?
შეხსენება
შეავსეთ
დაკვირვების ფურცელი
შეკითხვები? კომენტარები?
შესვენება 15წთ.
კვლევის
მეთოდები
აქტივობა #7 – კვლევის მეთოდი
–ინდივიდუალურად წაიკითხეთ
საკითხავი მასალიდან ერთი მეთოდი
–ჯგუფში შეაჯერეთ ყველა
მეთოდი, შეარჩიეთ
ერთი და აღწერეთ დეტალურად.
სამუშაო
ფურცელი #3, 4ორგანიზების
ფორმა: ჯგუფური
მომზადების დრო: 15წთ.
ჯგუფის
პრეზენტაციის დრო: 4წთ.
აქტივობის შეჯამება
•კვლევის
მეთოდები
•ერთი მეთოდის აღწერა
•საჭიროებისა და მეთოდის
შესაბამისობა
•რატომ არის მნიშვნელოვანი
მოსწავლის თავისებურებების მოკვლევისთვის კვლევის მეთოდების ცოდნა და გამოყენება?
•როგორ
არის შესაძლებელი მსგავსი აქტივობების გამოყენება სასკოლო პრაქტიკაში?
შეხსენება
შეავსეთ
დაკვირვების ფურცელი
აქტივობა #8 – დიფერენცირება
კლასის
პროფილის შესაბამისად შეიმუშავეთ დიფერენცირებული მიდგომის სტრატეგიები.
სამუშაო
ფურცელი #6.ორგანიზების
ფორმა: ჯგუფური
მომზადების დრო: 15წთ.
ჯგუფის
პრეზენტაციის დრო: 4წთ.
დიფერენცირებული მიდგომა
როგორ
განმარტავთ დიფერენცირებულ მიდგომას?
როგორ არის შესაძლებელი დიფერენცირებული
მიდგომის განხორციელებასასწავლო პრაქტიკაში?
დიფერენცირება
|
პროცესი
|
სწავლის
|
ხელმისაწვდომობა
|
||
სტილი
|
აქტივობის შეჯამება
•ინდივიდუალური
მახასიათებლების დადგენა
•კლასის პროფილის შექმნა
•მოსწავლეთა თავისებურებების გათვალისწინებით დიფერენცირების
სტრატეგიების შემუშავება
•დიფერენციაციის სტრატეგიები
•როგორ
არის შესაძლებელი დიფერენცირებული მიდგომის დანერგვა სასკოლო პრაქტიკაში?
•რა შეიძლება შეცვალოთ თქვენს
პრაქტიკაში დიფერენცირებული მიდგომის თვალსაზრისით?
აქტივობა #10 – დადებითი უკუკავშირი
დადებითი უკუკავშირისთვის გამოიყენეთ პრინციპი 2+1+1 : 2 დადებითი კომენტარი, 1 რეკომენდაცია
გასაუმჯობესებლად,
1 დადებითი შეჯამება.
სამუშაო ფურცელი #7
ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური
დრო:
10წთ.
შეკითხვები? კომენტარები?
შესვენება 45 წთ.
აქტივობა #11
გაიხსენეთ
შემთხვევა, როცა საქმეს ხალისით აკეთებთ.
ჩამოწერეთ ფაქტორები, რომლებიც განაპირობებდა თქვენს კარგ განწყობას.
ორგანიზების ფორმა: ჯგუფური.
დრო: 5წთ.
აქტივობა #12 – მოსწავლეთა მოტივაცია
წაიკითხეთ და განიხილეთ შემთხვევები
განსაზღვრეთ ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენს მოსწავლეთა მოტივაციაზე.
ორგანიზების ფორმა: ჯგუფური.
დრო:
10წთ.
აქტივობა #13 – მოსწავლეთა მოტივაცია
ინდივიდუალურად
გაიხსენეთ თქვენი პრაქტიკიდან მოსწავლეთა ეფექტური
მოტივაციისა და დემოტივაციის თითო შემთხვევა
ჯგუფში შეაჯამეთ შემთხვევები
შეიმუშავეთ რეკომენდაციები
წარმოადგინეთ თითო შემთხვევა.
სამუშაო ფურცელი #8
ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური.
მომზადები დრო: 15წთ.
ჯგუფის პრეზენტაციის დრო: 4წთ.
აქტივობა #14 – ვიდეოს განხილვა ნახეთ ვიდეო
ჩაინიშნეთ, რა ინსტრუმენტებს იყენებენ აქტიური სწავლებისთვის,
მოიყვანეთ არგუმენტები რა იწვევს მოსწავლეთა
მოტივაციას.
ორგანიზების
ფორმა: წყვილი.
დრო:
10წთ
აქტიური სწავლების მახასიათებლები
მოსწავლის წამყვანი
|
მოსწავლეებს შორის
|
ავთენტურ
|
შედეგზე
|
როლი სასწავლო
|
ორგანიზებული
|
პრობლემაზე/თემაზე
|
ორიენტირებული
|
პროცესში
|
თანამშრომლობა
|
დაფუძნებული სწავლება
|
სასწავლო პროცესი
|
აქტიური
სწავლების რომელი მეთოდის ელემენტები გამოვიყენეთ ტრენინგის განმავლობაში?
კვლევის ეტაპები
მიზნის
განსაზღვრა და ჰიპოთეზის ჩამოყალიბება
დაგეგმვა
მონაცემების შეგროვება და ორგანიზება
შედეგების ახსნა
საბოლოო დასკვნების გაკეთება.
ტრენინგის შეჯამება
•ერთი მოსწავლის დახასიათება
•კლასის პროფილი
•დიფერენციაცირებული მიდგომა
•მოსწავლეთა მამოტივირებელი
ფაქტორები
•აქტიური სწავლება
რა
შეიძლება რომ შეცვალოთ თქვენს პრაქტიკაში მოსწავლეზე ორიენტირებული მიდგომის
თვალსაზრისით?
აქტივობა #16
– რეფლექსია
ტრენინგზე
მიღებული ცოდნიდან და გამოცდილებიდან:
• რა შეიძლება რომ შეცვალოთ თქვენს პრაქტიკაში მოსწავლეზე
ორიენტირებული მიდგომის თვალსაზრისით?სამუშაო
ფურცელი #9
ორგანიზების
ფორმა: ინდივიდუალური.
დრო: 10წთ.
მადლობა მონაწილეობისთვის,
გისურვებთ
წარმატებებს!
მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარების
40
ეროვნული
ცენტრი
Комментариев нет:
Отправить комментарий