Страницы

მოდ. 2 მიზნები




მოსწავლეზე   ორიენტირებული  სწავლების  მიდგომები
მოდული 2

მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლოგარემო - სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები
ინფორმაცია მონაწილეებისთვის

მასწავლებელთა და სკოლის დირექტორთა პროფესიული განვითარების პროექტი ხორციელდება ათასწლეულის გამოწვევისფონდი - საქართველოს ზოგადი განათლების კომპონენტის ფარგლებში აშშ-ისათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის (MCC) მეორე კომპაქტის ფინანსური მხარდაჭერით. ინფორმაცია, რომელიც მოცემულია აღნიშნულ გამოცემაში არ წარმოადგენს აშშ-ის მთავრობის, ათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის აან ათასწლეულის გამოწვევისფონდი - საქართველოს პოზიციას.

ტრენინგ მოდულის ზოგადი მიზნები და მისაღწევი შედეგები
მიზნები
ტრენინგ-მოდულიმიზია მონაწილეებს გააცნოსმოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლებისადაშეფასების სტრატეგიები და დაეხმაროს მათ, დაკავშირონ მიღებული ცოდნსაკუთარ პრაქტიკას.
ტრენინგი მონაწილეებს დაეხმარება სასწავლო მიზნების სწორად განსაზღვრასა და სასწავლო პროცესის უკეთ დაგეგმვაში. მონაწილეები ასევე გაეცნობიან შემაჯამებელი შეფასების სხვადასხვა ფორმებს,  შეფასების რუბრიკის შექმნის წესსა და შეფასების პროცესში გასათვალისწინებელ უმთავრეს პრინციპებს.
მოდულში განსაკუთრებული აქცენტი კეთდება განმავითარებელი შეფასების მნიშვნელობა ზედა მის მიზნობრივად და ეფექტურად გამოყენებაზე სასწავლო პროცესში.  ტრენინგის მსვლელობისას მონაწილეებს ეძლევათ განმავითარებელი შეფასებისტექნიკებისმოდელირებისშესაძლებლობა.
მოდული მონაწილეებს ასევე დაეხმარება შეფასების შედეგების გაანალიზებასა და სწავლების პროცესის მოდიფიცირებაში გენდერის, სოციალური განსხვავებებისა და განსაკუთრებული საჭიროებების გათვალისწინებით.
ტრენინგმოდულის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
ტრენინგის ბოლოს მონაწილე შეძლებს:
შექმნას გაზომვადი სასწავლო მიზნების ტაქსონომიები სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
  განმსაზღვრელი შეფასების ძირითადი პრინციპების (ვალიდურობა, სანდოობა, გამჭვირვალობა და ობიექტურობა) იდენტიფიცირებას;
 გამოიყენოს განმავითარებელი შეფასების მრავალფეროვანი სტრატეგიები, რაც დაეხმარება მას, მოახდინოს დროული რეაგირება სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას და გააუმჯობესოს სწავლის შედეგები;
  მოამზადოს და გააანალიზოს მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების ამსახველი სანიმუშო გაკვეთილების გეგმები/სასწავლო ვიდეოები;
     მოახდინოს სწავლების მოდიფიცირებაგენდერის, სოციალური განსხვავებებისა და განსაკუთრებული საჭიროებების გათვალისწინებით.



ტრენინგმოდულისგეგმა:
სესიები და მათი მიზნები
დღე 1 (6 საათი):

ტრენინგ- პროგრამის კომპონენტი
სესიების მიზნები
სესია 1: სასწავლო მიზნების გაზომვადი ტაქსონომიების შექმნა
სესიის მიზნები
სესიის დრო: 2 სთ. 40 წთ.
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
  • ერთმანეთისაგან განასხვავებენ სასწავლო მიზნების სხვადასხვა კატეგორიას;
  • გაეცნობიან და გააანალიზებენ გაზომვადი სასწავლო მიზნების მახასიათებლების კონკრეტულ მაგალითებს;
  • შექმნიან გაზომვადი მიზნების ტაქსონომიას ესგ-ზე დაყრდნობით.
სესია 2: განმსაზღვრელი შეფასება: შეფასების ძირითადი პრინციპები და რუბრიკა, როგორც განმსაზღვრელი და, ამავდროულად, განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტი
სესიის დრო: 3 სთ. 20 წთ.
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
  • აღწერენ შეფასების სხვადასხვა მეთოდის დადებით და უარყოფით მხარეებს;
  • გაეცნობიან შეფასების ოთხ ძირითად პრინციპს და შეაფასებენ რეალურ სასწავლო სიტუაციებს ამ კონტექსტში;
  • შექმნიან შეფასების რუბრიკას შეფასების პრინციპების გათვალისწინებით.
  • გაეცნობიან ქვიზის ჩატარების ტექნიკას.




დღე 2 (6 საათი)
სესია 1: განმავითარებელი შეფასება: კონკრეტული ტექნიკები და ინსტრუმენტები
სესიის დრო: 2 სთ
სესიის მიზნები
მონაწილეები
  • გაეცნობიან განმავითარებელი შეფასების მიზანს, შეფასების ინსტრუმენტებს და იმსჯელებენ განმავითარებელი შეფასების მნიშვნელობაზე;
  • გამოიყენებენ განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტებს.
სესია 2: გაკვეთილის დაგეგმვა და ანალიზი
სესიის დრო: 2 სთ.
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
  • შეაფასებენ გაკვეთილის გეგმას;
  • დაგეგმავენ გაკვეთილს ტრენინგზე შესწავლილი საკითხების გათვალისწინებით.
სესია 3: სწავლების მოდიფიცირება გენდერის, სოციალური განსხვავებებისა და განსაკუთრებული საჭიროებების შესაბამისად
სესიის დრო: 2 სთ
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
  • დაადგენენ იმ ფაქტორებს, რომლებიც გავლენას ახდენს სხვადასხვა ჯგუფის წარმომადგენლების სწავლასა და კარიერის არჩევაზე;
  • იმსჯელებენ STEM-ის საგნების სწავლების მიმართულებით არსებულ ბარიერებზე მოსწავლეთა სხვადასხვა ჯგუფისათვის;
  • იმსჯელებენ მასწავლებლის როლზე აღნიშნული ბარიერების აღმოფხვრაში.

მონაწილეთაშეფასებისსისტემა:
თითოეულიმოდულიფასდება(12 საკონტაქტოდა 13 არასაკონტაქტოსაათი) ასქულიანისისტემით.
შეფასებისკომპონენტები:
1.      წინასატრენინგოდავალება – 10%[1]
2.      სატრენინგო[2]შეფასება - 50%
3.      ტრენინგისშემდგომიდავალება - 40%[3]
იმისათვის, რომ მონაწილეს ზოგადპროფესიული კურსი გავლილად ჩაეთვალოს და მიენიჭოს კურსის წარმატებით გავლის სერტიფიკატი, რომლის საფუძველზეც იგი შეძლებს ერთი კრედიტქულის მოპოვებას, მანყოველი მოდულის დასრულებისას უნდა დააკმაყოფილოს შემდეგი მოთხოვნები:
       გადალახოს შეფასების მინიმალური ზღვარი - 60% (წინასატრენინგო დავალება; საკლასო დაკვირვება; ტრენინგის შემდგომი საშინაო დავალება);
       დაესწროს ტრენინგის მინიმუმ 10 საათს (80%).
ტრენინგის მონაწილეებს ასევე მიეცემათ საშუალება მონაწილეობა მიიღონ ტრენინგის შემდგომ დაგეგმილ სამუშაო ჯგუფებისშეხვედრებში[4](ორისამსაათიანისამუშაოშეხვედრა - სულ 6 საათი ორი თვის პერიოდზე გადანაწილებული). სამუშაო ჯგუფების შეხვედრები მონაწილეების მიერ ტრენინგზე მიღებულ გამოცდილებას უშუალოდ უკავშირდება და ეხმარება მათ მიღებული ცოდნისა და უნარების გაღრმავებასა და პრაქტიკაში გადატანაში.
პროგრამისშეფასებისსისტემა:
ტრენინგისმონაწილეებიავსებენტრენინგისშეფასებისფორმას (ელექტრონულად:https://goo.gl/forms/9b0zBDqeo7IHYdHZ2
     პროექტისმართვისჯგუფიდაპროექტისსაკონსულტაციოჯგუფიაკვირდება ტრენინგსი პროცესს;
     ტრენერიწარმოადგენსტრენინგისდეტალურანგარიშს.



დანართი1:ტრენინგისმონაწილეთაშეფასებისრუბრიკა - სატრენინგო შეფასება(ტრენინგისმსვლელობისას)
კრიტერიუმი
არადამაკმაყოფილებელი
(1 ქულა)
დამაკმაყოფილებელი
(2 ქულა)
კარგი
(3 ქულა)
ძალიანკარგი
(4 ქულა)
მზაობა
ვერავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
ნაწილობრივავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
კარგადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
სრულადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
მონაწილეობა
არმონაწილეობსაქტივობებში, ანმონაწილეობსძალიანიშვიათად
იშვიათადმონაწილეობს აქტივობებში, შეაქვსწვლილიმხოლოდზოგიერთაქტივობაში, ძირითადად,პასიურიმსმენელია
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსწვლილიაქტივობებისუმრავლესობაში
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილიყველააქტივობაში
თანამშრომლობა
ართანამშრომლობსანძალიანიშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს; არსცემსპატივსსხვებისმოსაზრებებს
იშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
ხშირადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
ყოველთვის
თანამშრომლობსკოლეგებთან წყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
ახალიმიდგომებისმიმღებლობა
არაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
აშკარადავლენსუარყოფითდამოკიდებულებასმათდამი
მეტნაკლებადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა; ნაწილობრივ
ავლენსმათმიმღებლობას
კარგადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა; უმეტესადავლენსმათმიმღებლობას
სიღრმისეულადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
სრულადავლენსმათმიმღებლობას.
დანართი 2: ტრენინგისშემდგომიდავალებისშეფასებისინსტრუმენტი
გაკვეთილისგეგმისშეფასებისჩექლისტი (დავალება 1 - გაკვეთილისგეგმა)
#
კრიტერიუმები
კრიტერიუმისდაკმაყოფილება
1
გაკვეთილისსასწავლომიზნებისშესაბამისობაეროვნულსასწავლოგეგმასთან.
დიახ/არა
2
ისეთი მიზნებისფორმულირება, რომლებიც ექვემდებარება გაზომვადაშეფასება.
დიახ/არა
3
მოსწავლეთაწინარეცოდნისგათვალისწინება.
დიახ/არა
4
აქტივობებისშინაარსისშესაბამისობაგაკვეთილისმიზანთან/მიზნებთან.
დიახ/არა
5
აქტივობებსშორისლოგიკურიდათანმიმდევრულიმიმართებებისდაცვა (მაგ.: სკაფოლდინგისმეთოდისგამოყენება).
დიახ/არა
6
აქტივობებისმრავალფეროვნება.
დიახ/არა
7
შეფასებისსახეობების (განმსაზღვრელი-განმავითარებელი) მრავალფეროვნებადაგაკვეთილისმიზნებთანშესაბამისობა.
დიახ/არა
8
მოსწავლეზეორიენტირება– მოსწავლეთაჩაბმა სასწავლო პროცესში, ინტერაქციადაინდივიდუალურითავისებურებებისგათვალისწინება.
დიახ/არა
9
თვალსაჩინოების (მათშორის, რეალიებისადააუდიოვიზუალურისაშუალებების) დათანამედროვესაინფორმაციოტექნოლოგიებისმიზნობრივიგამოყენება.
დიახ/არა
10
აქტივობებისთვისგანსაზღვრულიდროისრაციონალურობა.
დიახ/არა
11
გაკვეთილისდაგეგმვისასშიდადასაგანთაშორისკავშირებისგათვალისწინება.
დიახ/არა
12
საშინაოდავალებისშესაბამისობაგაკვეთილისმიზანთან.
დიახ/არა



თემისშეფასებისრუბრიკა (დავალება 2 - ვიდეოსგანხილვა)
1
2
3
4
5
ცხადია, რომვიდეოარაქვსნანახიდავერხსნისმასწავლებლისმიდგომებისდადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე, არაქვსგანხილული საკითხებიგენდერისდასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს, მაგრამვერაყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისდადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე; საკითხებიარაქვსგანხილულიგენდერისდასოციალურიინკლუზიისჭრილში.

ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს, გააზრებულიაქვსდააყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისდადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე, მაგრამარაქვსგანხილულიგენდერისდასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს,კარგადაქვსგააზრებულიდაკარგადაყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისდადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე;კარგადაქვსსაკითხები განხილულიგენდერისდასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს, ძალიანკარგადაქვსგააზრებულიდაჩამოყალიბებულიმასწავლებლისმიდგომებისდადამოკიდებულებისგავლენამოსწავლეზე. ძალიანკარგადაქვსსაკითხები განხილულიგენდერისდასოციალურიინკლუზიისჭრილში, მოყვანილიაქვსკონკრეტულიმაგალითები.
ჯამურიქულა 17 (დავალება I - 12 ქულა; დავალება II - 5 ქულა)





[1]წინასატრენინგოდავალებამონაწილეებსეგზავნებათტრენინგამდე; დავალებაშემოწმდებატრენინგისმსვლელობისასშესაბამისიქვიზისგამოყენებით.
[2]ტრენერისმიერმონაწილეებისშეფასებატრენინგისპროცესში.ტრენერიმონაწილეებსშეაფასებსტრენინგისმსვლელობისპროცესშიწარმოდგებილირუბრიკისშესაბამისად (დანართი 1).
[3]ტრენინგისშემდგომიდავალებამონაწილემტრენერსუნდაგადაუგზავნოსელექტრონულადხუთსამუშაოდღეში. დავალებაშემოწმდებაწარმოდგენილიშეფასების ინსტრუმენტების შესაბამისად (დანართი 2).
[4]ინფორმაცია, თუ როგორ უნდა ჩატარდეს სამუშაო ჯგუფის შეხვედრები წარმოდგენილია დოკუმენტში „სამუშაო ჯგუფების შეხვედრების გზამკვლევი“, რომელიც პროექტის ტრენინგში ჩართულ ფასილიტატორებს გადაეცემათ პროექტის მიერ. სამუშაო ჯგუფების შეხვედრების გეგმა და ასევე, შესასრულებელი დავალებების შესახებ დამატებითი ინფორმაცია, იხ. დოკუმენტში „სამუშაო ფურცლები - დანართი 2. დავალებები სამუშაო შეხვედრისათვის.

Комментариев нет:

Отправить комментарий