“მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების მიდგომები”
მოდული 2
“მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლოგარემო -
სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები”
ინფორმაცია მონაწილეებისთვის
მასწავლებელთა
და სკოლის დირექტორთა პროფესიული განვითარების პროექტი ხორციელდება ათასწლეულის გამოწვევისფონდი - საქართველოს
ზოგადი განათლების კომპონენტის ფარგლებში აშშ-ისათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის (MCC) მეორე კომპაქტის ფინანსური მხარდაჭერით.
ინფორმაცია, რომელიც
მოცემულია აღნიშნულ გამოცემაში არ წარმოადგენს აშშ-ის მთავრობის, ათასწლეულის
გამოწვევის კორპორაციის აან ათასწლეულის გამოწვევისფონდი - საქართველოს
პოზიციას.
ტრენინგ მოდულის ზოგადი მიზნები და მისაღწევი
შედეგები
მიზნები
ტრენინგ-მოდულის მიზანია მონაწილეებს გააცნოსმოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლებისადაშეფასების სტრატეგიები და დაეხმაროს მათ, დაუკავშირონ მიღებული ცოდნა საკუთარ პრაქტიკას.
ტრენინგი მონაწილეებს დაეხმარება სასწავლო მიზნების სწორად განსაზღვრასა და სასწავლო პროცესის უკეთ დაგეგმვაში.
მონაწილეები ასევე გაეცნობიან შემაჯამებელი შეფასების სხვადასხვა ფორმებს, შეფასების რუბრიკის შექმნის წესსა და შეფასების პროცესში გასათვალისწინებელ უმთავრეს პრინციპებს.
მოდულში განსაკუთრებული აქცენტი კეთდება განმავითარებელი შეფასების მნიშვნელობა ზედა მის მიზნობრივად და ეფექტურად გამოყენებაზე სასწავლო პროცესში.
ტრენინგის მსვლელობისას მონაწილეებს ეძლევათ განმავითარებელი შეფასებისტექნიკებისმოდელირებისშესაძლებლობა.
მოდული მონაწილეებს ასევე დაეხმარება შეფასების შედეგების გაანალიზებასა და სწავლების პროცესის მოდიფიცირებაში გენდერის,
სოციალური განსხვავებებისა და განსაკუთრებული საჭიროებების გათვალისწინებით.
ტრენინგმოდულის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები
ტრენინგის ბოლოს მონაწილე შეძლებს:
●შექმნას გაზომვადი სასწავლო მიზნების ტაქსონომიები სასწავლო
გეგმის შესაბამისად;
● განმსაზღვრელი
შეფასების ძირითადი პრინციპების (ვალიდურობა, სანდოობა, გამჭვირვალობა და ობიექტურობა)
იდენტიფიცირებას;
● გამოიყენოს განმავითარებელი შეფასების მრავალფეროვანი
სტრატეგიები, რაც დაეხმარება მას, მოახდინოს დროული რეაგირება სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას
და გააუმჯობესოს სწავლის შედეგები;
● მოამზადოს და გააანალიზოს მოსწავლეზე ორიენტირებული
სწავლების ამსახველი სანიმუშო გაკვეთილების გეგმები/სასწავლო ვიდეოები;
●
მოახდინოს
სწავლების მოდიფიცირებაგენდერის, სოციალური განსხვავებებისა და განსაკუთრებული საჭიროებების
გათვალისწინებით.
ტრენინგმოდულისგეგმა:
დღე 1 (6 საათი):
ტრენინგ- პროგრამის კომპონენტი
|
სესიების მიზნები
|
სესია 1: სასწავლო მიზნების გაზომვადი ტაქსონომიების შექმნა
სესიის მიზნები
სესიის დრო: 2 სთ. 40 წთ.
|
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
|
სესია 2: განმსაზღვრელი შეფასება: შეფასების ძირითადი
პრინციპები და რუბრიკა, როგორც განმსაზღვრელი და, ამავდროულად, განმავითარებელი შეფასების
ინსტრუმენტი
სესიის დრო: 3 სთ. 20 წთ.
|
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
|
დღე
2 (6 საათი)
სესია 1: განმავითარებელი შეფასება: კონკრეტული ტექნიკები
და ინსტრუმენტები
სესიის დრო:
2 სთ
|
სესიის მიზნები
მონაწილეები
|
სესია 2: გაკვეთილის დაგეგმვა და ანალიზი
სესიის დრო: 2 სთ.
|
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
|
სესია 3: სწავლების მოდიფიცირება გენდერის, სოციალური განსხვავებებისა
და განსაკუთრებული საჭიროებების შესაბამისად
სესიის დრო: 2 სთ
|
სესიის მიზნები:
მონაწილეები
|
მონაწილეთაშეფასებისსისტემა:
თითოეულიმოდულიფასდება(12 საკონტაქტოდა 13 არასაკონტაქტოსაათი) ასქულიანისისტემით.
შეფასებისკომპონენტები:
იმისათვის, რომ მონაწილეს ზოგადპროფესიული კურსი გავლილად
ჩაეთვალოს და მიენიჭოს კურსის წარმატებით გავლის სერტიფიკატი, რომლის საფუძველზეც იგი
შეძლებს ერთი კრედიტქულის მოპოვებას, მანყოველი მოდულის დასრულებისას უნდა დააკმაყოფილოს
შემდეგი მოთხოვნები:
●
გადალახოს შეფასების
მინიმალური ზღვარი - 60% (წინასატრენინგო დავალება; საკლასო დაკვირვება; ტრენინგის
შემდგომი საშინაო დავალება);
●
დაესწროს ტრენინგის
მინიმუმ 10 საათს (80%).
ტრენინგის მონაწილეებს ასევე მიეცემათ საშუალება მონაწილეობა
მიიღონ ტრენინგის შემდგომ დაგეგმილ სამუშაო ჯგუფებისშეხვედრებში[4](ორისამსაათიანისამუშაოშეხვედრა - სულ 6 საათი ორი თვის პერიოდზე გადანაწილებული). სამუშაო ჯგუფების შეხვედრები
მონაწილეების მიერ ტრენინგზე მიღებულ გამოცდილებას უშუალოდ უკავშირდება და ეხმარება
მათ მიღებული ცოდნისა და უნარების გაღრმავებასა და პრაქტიკაში გადატანაში.
პროგრამისშეფასებისსისტემა:
ტრენინგისმონაწილეებიავსებენტრენინგისშეფასებისფორმას (ელექტრონულად:https://goo.gl/forms/9b0zBDqeo7IHYdHZ2
● პროექტისმართვისჯგუფიდაპროექტისსაკონსულტაციოჯგუფიაკვირდება ტრენინგსი პროცესს;
●
ტრენერიწარმოადგენსტრენინგისდეტალურანგარიშს.
დანართი1:ტრენინგისმონაწილეთაშეფასებისრუბრიკა - სატრენინგო
შეფასება(ტრენინგისმსვლელობისას)
კრიტერიუმი
|
არადამაკმაყოფილებელი
(1 ქულა)
|
დამაკმაყოფილებელი
(2 ქულა)
|
კარგი
(3 ქულა)
|
ძალიანკარგი
(4 ქულა)
|
მზაობა
|
ვერავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
|
ნაწილობრივავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
|
კარგადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
|
სრულადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
|
მონაწილეობა
|
არმონაწილეობსაქტივობებში, ანმონაწილეობსძალიანიშვიათად
|
იშვიათადმონაწილეობს აქტივობებში, შეაქვსწვლილიმხოლოდზოგიერთაქტივობაში, ძირითადად,პასიურიმსმენელია
|
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსწვლილიაქტივობებისუმრავლესობაში
|
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილიყველააქტივობაში
|
თანამშრომლობა
|
ართანამშრომლობსანძალიანიშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
არსცემსპატივსსხვებისმოსაზრებებს
|
იშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
|
ხშირადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
|
ყოველთვის
თანამშრომლობსკოლეგებთან წყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისადმი
|
ახალიმიდგომებისმიმღებლობა
|
არაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
აშკარადავლენსუარყოფითდამოკიდებულებასმათდამი
|
მეტნაკლებადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
ნაწილობრივ
ავლენსმათმიმღებლობას
|
კარგადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
უმეტესადავლენსმათმიმღებლობას
|
სიღრმისეულადაქვსგააზრებულიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისმეთოდებისმნიშვნელობა;
სრულადავლენსმათმიმღებლობას.
|
დანართი 2: ტრენინგისშემდგომიდავალებისშეფასებისინსტრუმენტი
გაკვეთილისგეგმისშეფასებისჩექლისტი (დავალება
1 - გაკვეთილისგეგმა)
#
|
კრიტერიუმები
|
კრიტერიუმისდაკმაყოფილება
|
1
|
გაკვეთილისსასწავლომიზნებისშესაბამისობაეროვნულსასწავლოგეგმასთან.
|
დიახ/არა
|
2
|
ისეთი მიზნებისფორმულირება, რომლებიც ექვემდებარება გაზომვასდაშეფასებას.
|
დიახ/არა
|
3
|
მოსწავლეთაწინარეცოდნისგათვალისწინება.
|
დიახ/არა
|
4
|
აქტივობებისშინაარსისშესაბამისობაგაკვეთილისმიზანთან/მიზნებთან.
|
დიახ/არა
|
5
|
აქტივობებსშორისლოგიკურიდათანამიმდევრულიმიმართებებისდაცვა
(მაგ.: „სკაფოლდინგის“მეთოდისგამოყენება).
|
დიახ/არა
|
6
|
აქტივობებისმრავალფეროვნება.
|
დიახ/არა
|
7
|
შეფასებისსახეობების
(განმსაზღვრელი-განმავითარებელი) მრავალფეროვნებადაგაკვეთილისმიზნებთანშესაბამისობა.
|
დიახ/არა
|
8
|
მოსწავლეზეორიენტირება–
მოსწავლეთაჩაბმა სასწავლო
პროცესში, ინტერაქციადაინდივიდუალურითავისებურებებისგათვალისწინება.
|
დიახ/არა
|
9
|
თვალსაჩინოების
(მათშორის, რეალიებისადააუდიოვიზუალურისაშუალებების) დათანამედროვესაინფორმაციოტექნოლოგიებისმიზნობრივიგამოყენება.
|
დიახ/არა
|
10
|
აქტივობებისთვისგანსაზღვრულიდროისრაციონალურობა.
|
დიახ/არა
|
11
|
გაკვეთილისდაგეგმვისასშიდადასაგანთაშორისკავშირებისგათვალისწინება.
|
დიახ/არა
|
12
|
საშინაოდავალებისშესაბამისობაგაკვეთილისმიზანთან.
|
დიახ/არა
|
თემისშეფასებისრუბრიკა
(დავალება 2 - ვიდეოსგანხილვა)
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
ცხადია, რომვიდეოარააქვსნანახიდავერხსნისმასწავლებლისმიდგომებისადადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე, არააქვსგანხილული საკითხებიგენდერისადასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
|
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს,
მაგრამვერაყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისადადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე; საკითხებიარააქვსგანხილულიგენდერისადასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
|
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს,
გააზრებულიაქვსდააყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისადადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე, მაგრამარააქვსგანხილულიგენდერისადასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
|
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს,კარგადაქვსგააზრებულიდაკარგადაყალიბებსმასწავლებლისმიდგომებისადადამოკიდებულებისგავლენასმოსწავლეზე;კარგადაქვსსაკითხები განხილულიგენდერისადასოციალურიინკლუზიისჭრილში.
|
ცხადია, რომვიდეონანახიაქვს,
ძალიანკარგადაქვსგააზრებულიდაჩამოყალიბებულიმასწავლებლისმიდგომებისადადამოკიდებულებისგავლენამოსწავლეზე. ძალიანკარგადაქვსსაკითხები განხილულიგენდერისადასოციალურიინკლუზიისჭრილში, მოყვანილიაქვსკონკრეტულიმაგალითები.
|
ჯამურიქულა 17 (დავალება
I - 12 ქულა; დავალება II - 5 ქულა)
[1]წინასატრენინგოდავალებამონაწილეებსეგზავნებათტრენინგამდე;
დავალებაშემოწმდებატრენინგისმსვლელობისასშესაბამისიქვიზისგამოყენებით.
[2]ტრენერისმიერმონაწილეებისშეფასებატრენინგისპროცესში.ტრენერიმონაწილეებსშეაფასებსტრენინგისმსვლელობისპროცესშიწარმოდგებილირუბრიკისშესაბამისად
(დანართი 1).
[3]ტრენინგისშემდგომიდავალებამონაწილემტრენერსუნდაგადაუგზავნოსელექტრონულადხუთსამუშაოდღეში.
დავალებაშემოწმდებაწარმოდგენილიშეფასების
ინსტრუმენტების შესაბამისად
(დანართი 2).
[4]ინფორმაცია,
თუ როგორ უნდა ჩატარდეს სამუშაო ჯგუფის შეხვედრები წარმოდგენილია დოკუმენტში „სამუშაო
ჯგუფების შეხვედრების გზამკვლევი“, რომელიც პროექტის ტრენინგში ჩართულ ფასილიტატორებს
გადაეცემათ პროექტის მიერ. სამუშაო ჯგუფების შეხვედრების გეგმა და ასევე, შესასრულებელი
დავალებების შესახებ დამატებითი ინფორმაცია, იხ. დოკუმენტში „სამუშაო ფურცლები - დანართი
2. დავალებები სამუშაო შეხვედრისათვის.
Комментариев нет:
Отправить комментарий