Страницы

მოდ.4. ინფორმაცია


მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების მიდგომები

მოდული:

აქტიური სწავლება მათემატიკაში

ინფორმაცია მონაწილეთათვის
მასწავლებელთა და სკოლის დირექტორთა პროფესიული განვითარების პროექტი ხორციელდება ათასწლეულის გამოწვევისფონდი - საქართველოს ზოგადი განათლების კომპონენტის ფარგლებში აშშ-ისათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის (MCC) მეორე კომპაქტის ფინანსური მხარდაჭერით. ინფორმაცია,  რომელიც მოცემულია აღნიშნულ გამოცემაში, არ წარმოადგენს აშშ-ის მთავრობის, ათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის თასწლეულის გამოწვევის ფონდი - საქართველოს პოზიციას.
მოდულის ზოგადიმიზნები:
ტრენინგიხელსშეუწყობსმონაწილეებს, გაიაზრონდაშეაფასონმათემატიკისსაგნებისსწავლებაშიგანხორციელებულიცვლილებებისმნიშვნელობა; შეისწავლონმოსწავლეზეორიენტირებულიკონკრეტულისასწავლოსტრატეგიები, მეთოდებიდამიდგომები; გაიცნონპრაქტიკაშიმათდასანერგადსაჭიროკონკრეტულიტექნიკებიდაგავარჯიშდნენგამოყენებაშიმოდელირებისგზით. ტრენინგიდაეხმარებამონაწილეებს, დანერგონთავიანთპედაგოგიურპრაქტიკაშიკვლევაზე, პრობლემაზე, პროექტზედაფუძნებულისწავლება; შეიმუშავონ ჯგუფური მუშაობის დაგეგმვის, წარმართვის დასასწავლოპროცესისდიფერენცირებისკონკრეტულიგზები, როგორცსასწავლომასალისშინაარსის, ასევემეთოდიკისმიხედვით; გამოიყენონშეფასებისსხვადასხვასტრატეგიებიმოსწავლეზეორიენტირებულისწავლებისპროცესში; გააცნობიერონსასწავლოპროცესისწარმართვისაუცილებლობა 21-ესაუკუნისმოთხოვნებისადასაჭიროებებისმიხედვით; მოახდინონ ინფორმაცილი და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ინტეგრირება სასწავლო პროცესში;დაგეგმონ და წარმართონ სასწავლო პროცესიაღნიშნულისგათვალსწინებით.
მოდულისბოლოსმისაღწევიშედეგები:
მოდულისდასრულებისშემდეგმონაწილეშეძლებს:
1.       მათემატიკურიშინაარსისსასწავლომასალისდადავალებებისსირთულიდონეებისგანსაზღვრასდაშერჩევასსასწავლომიზნებისმიხედვით
2.       მაღალიდონისსააზროვნოკითხვებისდასმასსასწავლოპროცესში
3.       განმავითარებელიდაგანმსაზღვრელიშეფასებისდიზაინისშექმნასდაგამოყენებას
4.       ინფორმაციულიდასაკომუნიკაციოტექნოლოგიებისინტეგრირებასსასწავლოპროცესში, მოსწავლეთამოტივაციისამაღლებისდამასალისუკეთგააზრებისმიზნით
5.      პრობლემაზედაპროექტზედაფუძნებულისასწავლოპროცესისწარმართვასდასასწავლოპროცესისრეალურსამყაროსთანდაკავშირებას


ტრენინგ მოდულის გეგმა:

სესიები და მათი მიზნები

ტრენინგ- პროგრამისკომპონენტი

სესიებისმიზნები

პირველი დღე: სასწავლო მასალის სირთულის დონეები მათემატიკაში - ბლუმის ტაქსონომია (6 საათი)

სესია 1:  ამოცანების სირთულის დონეების განსაზღვრა და კატეგორიზაცია
დრო: 1 საათი და 45 წუთი
·         მათემატიკური დავალების სირთულის დონეების დადგენის კრიტერიუმების ჩამოყალიბება მოსწავლეთა წინარე ცოდნის და უნარების მიხედვით.
·         ბლუმის ტაქსონომიის გააზრება და მისი ინტერპრეტაცია მათემატიკის კონტექსტში
·         კონკრეტული დავალებების კოგნიტური დონეების ამოცნობის უნარის განვითარება
სესია 2:  ბლუმის ტაქსონომიის გააზრება მათემატიკის კონტექსტში
დრო: 2 საათი და 15 წუთი
·         ბლუმის ტაქსონომიის გამოყენება და მისი ინტერპრეტაციას მათემატიკის კონტექსტში
·         კონკრეტული დავალებების კოგნიტური დონეების დადგენის უნარის განვითარება
·         „ოთხი წარმოდგენის პრინციპს“ გაცნობა და გაზიარება
სესია 3:  სხვადასხვა კოგნიტური დონის შესაბამისი შეკითხვების დასმა მათემატიკის სწავლებისას
დრო: 2 საათი
·         სხვადასხვა სირთულის კითხვების დასმის ტექნიკის გამოყენება და ამ ტექნიკის დაკავშირება ბლუმის ტაქსონიმიასთან.
·         ისეთი მათემატიკური დავალებების შედგენა, რომლებიც ხელს შეუწყობს მაღალი დონის სააზროვნო უნარების და შემოქმედებითობის განვითარებას:
v  კანონზომიერების ამოცნობის, აღწერის და შექმნის უნარი
v  მათემატიკური ცნებების, ობიექტების და პროცედურების მრავალფეროვანი წარმოდგენის უნარი (მაგ., რიცხვითი, ალგებრული, გრაფიკული)
v  კითხვების დასმის და ჰიპოთეზის შემოწმების გზით ცოდნის კონსტრუირების უნარი
v  მათემატიკური მოდელის აგების და შეფასების უნარი (მათ შორის რეალურ ვითარებებში, სხვა დისციპლინებში, მაგ.: ფიზიკაში, ქიმიაში, ბიოლოგიაში, სამოქალაქო განათლებაში).

მეორე დღე: შეფასება მათემატიკაში (6 საათი)

სესია 1:  შეცდომა თუ ახალი შესაძლებლობა?  მოსწავლის ნაშრომის ანალიზი და მისი გამოყენება.
დრო: 2 საათი
·         მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების და მათემატიკური ცნებების და პროცედურების არასწორად გააზრების ანალიზის უნარის განვითარება.
·         მოსწავლეების მიერ საკუთარი შეცდომების აღმოჩენის ხელშეწყობის პედაგოგიური კომპეტენციის განვითარება.
·         მოსწავლეთა შცდომების გათვალისწინებით ალტერნატიული ამოხსნების და განმარტებების პედაგოგიური კომპეტენციების განვითარება.
სესია 2:  განმავითარებელი შეფასება მათემატიკის სწავლებისას
დრო: 2 საათი
·         მიერ განმავითარებელი შეფასების პრინციპების გააზრება
·         განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს შორის განსხვავების გააზრება
·         განმავითარებელი შეფასების პრაქტიკული რეალიზაციის ძირითადი პრინციპების შესწავლა და გააზრება ბლუმის ტაქსონომიაზე დაყრდნობით
·         იმ საკლასო აქტივობის განხილვა, რომელსაც უკავშირდება თანმხლები განმავითარებელი შეფასება და ღია ტიპის დავალებების შექმნა
·         ამ აქტივობებთან დაკავშირებული რესურსების შესწავლა
სესია 3:  ეფექტიანი შეფასების დიზაინი მათემატიკაში
დრო: 2 საათი
·         ტესტის დიზაინის პრინციპების გააზრება და შესწავლა ბლუმის ტაქსონომიის კონტექსტში
·         მოცემულ თემაზესხვადასხვა სირთულის დავალებების შედგენა.

მესამე დღე: ინფორმაციულიდასაკომუნიკაციოტექნოლოგიებისინტეგრირებამათემატიკისსწავლებისას (6 საათი)


სესია 1: ვირტუალური საკლასო ოთახის შექმნა და სასწავლო ვიდეომასალის, ელექტრონული ფორმატის სავარჯიშოების და მონაცემთა წყაროების გამოყენება სასწავლო პროცესში.
დრო: 1 საათი და 45 წუთი
·         იმ უნარების და კმპეტენციების განვითარება,რომლებიც საჭიროა ისეთი ციფრული რესურსების წვდომისა და შექმნისათვის, რომლებიც დაეხმარება და წაახალისებს მოსწავლეებს მათემატიკური ცნებების და პროცედურების გააზრებაში.
·         ვირტუალურ საკლასო ოთახის გაცნობა და სასწავლო პრაქტიკაში მისი გამოყენების გააზრება.
·         იმის გააზრება თუ როგორაა შესაძლებელი რეალური მონაცემების ინკორპორირება მათემატიკურ სასწავლო თემატიკაში.
სესია 2: ისტ-ის გამოყენება სადემონსტრაციოდ და კვლევის მიზნით.
დრო: 2 საათი და 15 წუთი
·         ციფრული რესურსების წვდომის, შექმნისა და გამოყენების უნარების განვითარება მათემატიკური შინაარსის უკეთ სწავლების მიზნით (მაგ., დინამიური გეომეტრია, კომპიუტერული ალგებრის სისტემა, გრაფიკული კალკულატორი)
·         ისტის გამოყენებისათვის შესაფერისი სასწავლო მასალის შერჩევის უნარის განვითარება და პირიქით - სასწავლო მასალის შესაფერისი ციფრული ინსტრუმენტების შერჩევის უნარის განვითარება
·         მოსწავლეთა იმ უნარების განვითარებისათვის ხელშეწყობა რომლებიც დაკავშირებულია ციფრული რესურსების შერჩევასთან, გამოყენებასთან და შექმნასთან მათემატიკური შინაარსის მასალის სწავლის დროს.
·         ვირტუალური საკლასო ოთახის გაცნობა


სესია 3: დამატებითი ციფრული ინსტრუმენტების გამოყენება სადემონსტრაციოდ და კვლევის მიზნით
დრო: 2 საათი
·         ისტ ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმების შექმნის უნარის განვითარება მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლების და მათემატიკური შინაარსის უკეთ გააზრების მიზნით.
·         ისტ-ით გამდიდრებული აქტივობების შექმნის უნარების განვითარება

მეოთხე დღე:  თანამშრომლობითი სწავლება და პრობლემაზე / პროექტზე დაფუძნებული სწავლება მათემატიკაში (6 საათი)

სესია 1: პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება მათემატიკაში
დრო: 1 საათი და 50 წუთი
·         მონაწილეები გაეცნობიან თუ როგორ უნდა მოხდეს პრობლემების და დავალებების შერჩევა ჯგუფური სამუშაოსათვის
·         მასწავლებლები გაეცნობიან თანამშრობლობით პრობლემის გადაჭრის პრინციპებს და ტექნიკას მათემატიკაში
·         მასწავლებლები განივითარებენ კითხვების დასმის გზით ცოდნის კონსტრუირების პრინციპებს. ასევე პრობლემაზე დაფუძნებული აქტივობის დროს ჰიპოთეზების ჩამოყალიბების, ცდის და შემოწმების გზით ცოდნის კონსტრუირების პრინციპებს.
სესია 2: თანამშრომლობითი სწავლა და კვლევაზე დაფუძნებული სწავლა
დრო: 1 საათი და 40 წთ
·         თანამშრომლობითი სწავლების პრინციპების გაცნობა და მათი გამოყენება როგორც თანასწორობისა და ინკლუზიის ხელშემწყობი საშუალების.
·         კითხვების დასმის და ჰიპოთეზების შემოწმების გამოყენებით ცოდნის კონსტრუირების უნარის განვითარება
·         პრობლემაზე დაფუძნებულ და პროექტზე დაფუძნებულ მიდგომებს შორის განსხვავებებისა და მსგავსებების გაცნობა
·         მათემატიკის დაკავშირება სხვა დისციპლინებთან და პრობლემის / პროექტის ჩამოყალიბება კვლევაზე დაფუძნებული სასწავლო პროცესის დროს
სესია 3: პროექტზე დაფუძნებული სწავლება მათემატიკაში
მთლიანი დრო: 2 საათი და 30 წუთი
·         მონაწილეები გაეცნობიან და გამოიყენებენ პროექტზე დაფუძნებული სწავლების პრინციპებს მათემატიკაში: როგორც თეორიას, ასევე მაგალითებს.
·         ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება თანამშრომლობითი ქსელების შესაქმნელად კომპლექსური პრობლემების გადაჭრის მიზნით; მათემატიკის დაკავშირება და ინტეგრირება სხვა სასწავლო დისციპლინებთან.
·         კვლევაზე და პრობლემაზე დაფუძნებული გაკვეთილის გეგმების შედგენა, მოსწავლეთა ჩართულობისა და მოტივაციის ამაღლების მიზნით.
·         მონაწილეები პრაქტიკულად გამოცდიან პროექტზე დაფუძნებული სწავლების ნიმუშს.



მონაწილეთაშეფასებისსისტემა:
მოდულიფასდება (24 საკონტაქტოდა 26არასაკონტაქტოსაათი) 100 - ქულიანისისტემით.
შეფასებისკომპონენტები:
  1. წინასატრენინგო დავალება 10%[1]
  2. სატრენინგო შეფასება - 50%[2]
  3. ტრენინგის შემდგომი დავალება - 40%[3]
იმისათვის, რომ მონაწილეს ზოგადპროფესიული კურსი გავლილად ჩაეთვალოს და მიენიჭოს კურსის წარმატებით გავლის სერტიფიკატი, რომლის საფუძველზეც იგი შეძლებს ერთი კრედიტ ქულის მოპოვებას, მან ყოველი მოდულის დასრულებისას უნდა დააკმაყოფილოს შემდეგი მოთხოვნები:
·         გადალახოსშეფასებისმინიმალურიზღვარი - 60% (წინასატრენინგოდავალება; საკლასოდაკვირვება; ტრენინგისშემდგომისაშინაოდავალება);
·         დაესწროსტრენინგისმინიმუმ 20საათს (80%).
ტრენინგისმონაწილეებსასევემიეცემათსაშუალებამონაწილეობამიიღონტრენინგისშემდგომდაგეგმილსამუშაოჯგუფებისშეხვედრებში (ორისამსაათიანისამუშაოშეხვედრა - სულ 6 საათიორი თვის პერიოდზე გადანაწილებული). სამუშაოჯგუფებისშეხვედრებიმონაწილეებისმიერტრენინგზემიღებულგამოცდილებასუშუალოდუკავშირდებადაეხმარებამათმიღებულიცოდნისადაუნარებისგაღრმავებასადაპრაქტიკაშიგადატანაში.
პროგრამისშეფასებისსისტემა:
  • ტრენინგისმონაწილეებიავსებენტრენინგისშეფასებისფორმას
  • პროექტისმართვისჯგუფიდაპროექტისსაკონსულტაციოჯგუფიაკვირდებატრენინგიპროცესს;
  • ტრენერიწარმოადგენსტრენინგისდეტალურანგარიშს.


დანართი 1. წინასატრენინგოდავალება შეფასდება ტრენერის მიერ ქვიზის შეფასების პასუხების შესაბამისად. მაქსიმალური ქულა - 10
ტესტის დახურული კითხვები ფასდება 1 ქულით.
ტესტის ღია კითხვების შეფასების რუბრიკა

დავალება

0 ქულა

1 ქულა

2 ქულა

3
ტექნიკა არ არის დასახელებული, ან მხოლოდ დასახელებულია მაგრამ არ არის წარმოდგენილი მათი მოკლე აღწერა
წარმოდგენიელია 2 ტექნიკის მოკლე აღწერა, მაგრამ არ არის მოყვანილი მათი გამოყენების ნიმუში
წარმოდგენილია 2 ტექნიკის მოკლე აღწერა და მათი გამოყენების ნიმუშები
6
განმარტება არასწორია
განმარტება სწორია, მაგრამ გადმოცემული გრაფიკული ხერხი არ იძლევა საკითხის ნათლად გააზრების საშუალებას
გადმოცემულია გრაფიკული ხერხი, რომელიც მოსწავლეს დაეხმარება ნათლად გაიაზროს მასალა




დანართი 2.ტრენინგისმონაწილეთაშეფასებისრუბრიკა (ტრენინგისმსვლელობისას). მაქსიმალურიქულა - 16.

კრიტერიუმი

არადამაკმაყოფილებელი

(1 ქულა)

დამაკმაყოფილებელი

(2 ქულა)

კარგი

(3 ქულა)

ძალიანკარგი

(4 ქულა)

მზაობა
ვერავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
ნაწილობრივავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
კარგადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
სრულადავლენსწინასატრენინგოდავალებაშიწარმოდგენილისაკითხავიმასალისცოდნას
მონაწილეობა
არმონაწილეობსაქტივობებში, ანმონაწილეობსძალიანიშვიათად
იშვიათადმონაწილეობსდაშეაქვსწვლილიმხოლოდზოგიერთაქტივობაში, ძირითადადპასიურიმსმენელია
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსწვლილიაქტივობებისუმრავლესობაში
აქტიურადმონაწილეობსდაშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილიყველააქტივობაში
თანამშრომლობა
ართანამშრომლობსანძალიანიშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს; არსცემსპატივსსხვებისმოსაზრებებს
იშვიათადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისმიმართ
ხშირადთანამშრომლობსკოლეგებთანწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისმიმართ
ყოველთვის
თანამშრომლობსწყვილებში/ჯგუფებშიმუშაობისდროს;
გამოხატავსპატივისცემასსხვებისმიმართ
საგნისსწავლებისახალიმიდგომებისმიმღებლობა
არაქვსგააზრებულისაგნისსწავლებისმოსწავლეზეორიენტირებულიმიდგომებისმნიშვნელობა;
აშკარადავლენსუარყოფითდამოკიდებულებასმისმიმართ
მეტ-ნაკლებადაქვსგააზრებულისაგნისსწავლებისმოსწავლეზეორიენტირებულიმიდგომებისმნიშვნელობა; ნაწილობრივ
ავლენსმათმიმღებლობას
კარგადაქვსგააზრებულიგააზრებულისაგნისსწავლებისმოსწავლეზეორიენტირებულიმიდგომებისმნიშვნელობა; უმეტესადავლენსმათმიმღებლობას
სიღრმისეულადაქვსგააზრებულისაგნისსწავლებისმოსწავლეზეორიენტირებულიმიდგომებისმნიშვნელობა;  სრულადავლენსმათმიმღებლობას.
დანართი 3:ტრენინგისშემდგომიდავალებისშეფასებისრუბრიკა. მაქსიმალურიქულა -12.

კრიტერიუმები

არადამაკმაყოფილებელი

1 ქულა

გასაუმჯობესებელი

2 ქულა

კარგი

3 ქულა

ძალიანკარგი

4 ქულა

წარმოდგენილიდავალებისშესაბამისობაინსტრუქციასთან
წარმოდგენილიდავალებაარპასუხობსინსტრუქციას
ან
არარისდაფარული 4-ზემეტიკომპონენტი
წარმოდგენილიდავალებისმხოლოდმცირენაწილიპასუხობსინსტრუქციას, დაფარულიაყველაკომპონენტი, თუმცასაჭიროამეტიდეტალიზაცია
წარმოდგენილიდავალებაუმეტესწილადპასუხობსინსტრუქციას,
გაწერილიათითოეულიკომპონენტი, შეინიშნებამხოლოდმცირეხარვეზებიცალკეულიკომპონენტისფარლებში   
წარმოდგენილიდავალებასრულადპასუხობსინსტრუქციას,
თითოეულიკომპონენტიგაწერილიაამომწურავადდადეტალურად
შესაბამისობა საგნობრივ სტანდარტთან
აქტივობადამისიმიზანიარეფუძნებასაგნობრივსტანდარტს
აქტივობადამისიმიზანინაწილობრივეფუძნებასაგნობრივსტანდარტს
აქტივობადამისიმიზანიუმეტესწილადეფუძნებასაგნობრივსტანდარტს
აქტივობადადასახულიმიზნებისრულადეფუძნებასაგნობრივსტანდარტს
დაგეგმილი აქტივობის მიზნობრიობა
დაგეგმილიაქტივობა არიძლევამიზნისმიღწევისსაშუალებას
ან
აქტივობისმსვლელობაარიკითხება
დაგეგმილიაქტივობამხოლოდნაწილობრივიძლევამიზნისმიღწევისსაშუალებას
ან/და
აქტივობისმსვლელობაძნელადიკითხება, ბუნდოვანია  
დაგეგმილიაქტივობაუმეტესწილად იძლევამიზნისმიღწევისსაშუალებას
ან/და
აქტივობისმსვლელობაშირჩებაბუნდოვანინაბიჯები
დაგეგმილიაქტივობასრულადიძლევამიზნისმიღწევისსაშუალებას,
აქტივობისმსვლელობააღიქმებასრულადდალოგიკურად.




[1] წინასატრენინგოდავალებამონაწილეებსეგზავნებათტრენინგამდე; დავალებაშემოწმდებატრენინგისმსვლელობისასქვიზის შეფასების პასუხებისშესაბამისად(დანართი1)
[2]ტრენერიმონაწილეებსშეაფასებსტრენინგისმსვლელობისპროცესშიწარმოდგებილირუბრიკისშესაბამისად (დანართი 2).
[3]ტრენინგისშემდგომიდავალებამონაწილემტრენერსუნდაგადაუგზავნოსელექტრონულადხუთსამუშაოდღეში. დავალებაშემოწმდებაწარმოდგენილიშეფასების ინსტრუმენტისშესაბამისად (დანართი 3).

Комментариев нет:

Отправить комментарий