მოდული 3. სასწავლო პროცესის
პოზიტიური მართვა და მზაობა პროფესიული განვითარებისათვის
დავალების მიზანი: სასწავლო პროცესის
პოზიტიური მართვის, მასწავლებლის პროფესიული განვითარების შესახებ ცოდნის გააქტიურება.
ინსტრუქცია:
1. ქვემოთ
მოცემული ლიტერატურის ჩამონათვალი მოიცავს სასწავლო პროცესის პოზიტიურ მართვასათან
დაკავშირებულ შემდეგ საკითხებს: ორგანიზებული და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს შექმნა,
თანამშრომლობითი სწავლის დანერგვა; ფიზიკური გარემოს მოწყობა, კლასის მართვა, მოსწავლეებში
თვითმართვის უნარების გამომუშავება, ინსტრუქციების გაცემა. მასში, აგრეთვე, განხილულია
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების კონკრეტული გზები, მათ შორის: პორტფოლიოს შექმნასა
და გამოყენებას, მასწავლებლებს შორის თანამშრომლობას, ასევე საგაკვეთილო პროცესის შესწავლას.
აუცილებელია, გაეცნოთ სავალდებულო ლიტერატურაში მითითებულ ყველა რესურსს.
2. მოცემულ
ლიტერატურაზე დაყრდნობით შეასრულეთ ქვემოთ მოცემულ
ტესტი, რომელიც შედგება სამი ღია და ხუთი დახურული ტესტური დავალებისაგან. გაუგზავნეთ
შესრულებული დავალება ტრენერს ტრენინგის დაწყებამდე.
სავალდებულო ლიტერატურა:
სასწავლო
პროცესის პოზიტიური მართვა
|
სასწავლო
|
||||||||
პროცესის პოზიტი
|
|||||||||
მზაობა
პროფესიული განვითარებისათვის
|
|||||||||
მასწავლებლის
|
|||||||||
(სრულად)
|
|||||||||
პროფესიული პორ
|
|||||||||
(გვ.
408-413)
|
გაკვეთილის
|
||||||||
პროცესის შესწავლ
|
|||||||||
N
|
სათაური
|
ბმული
|
||||||||||||||||
1.
|
კლასის მართვის სტრატეგიები.
|
|||||||||||||||||
2.
|
მასწავლებელი და კლასი - როგორ
|
|||||||||||||||||
ჩავატაროთ ეფექტური
გაკვეთილი,
|
||||||||||||||||||
მენეჯმენტი
|
||||||||||||||||||
3.
|
კომუნიკაცია
|
|||||||||||||||||
გვ 124 -
139
|
||||||||||||||||||
4.
|
ჯგუფური მუშაობა და მისი მართვა,
|
|||||||||||||||||
სასწავლო და პროფესიული გარემო,
|
||||||||||||||||||
დამხმარე სახელმძღვანელო,
III ნაწ. გვ.
|
||||||||||||||||||
46-64.
|
||||||||||||||||||
5.
|
ჯგუფური მუშობის სირთულეები და
ნაკლი
|
|||||||||||||||||
6.
|
სოციალური სიზარმაცის ფენომენი.
|
|||||||||||||||||
7.
|
ქცევა და ქცევის თვითმართვა.
|
|||||||||||||||||
სასწავლო და
პროფესიული გარემო,
|
||||||||||||||||||
დამხმარე სახელმძღვანელო,
III ნაწ. გვ.
|
||||||||||||||||||
65-89.
|
||||||||||||||||||
8.
|
მეტაკოგნიცია და სწავლის
|
|||||||||||||||||
თვითრეგულაცია
|
||||||||||||||||||
განვითარებისა
და სწავლის თეორიები,
|
||||||||||||||||||
დამხმარე სახელმძღვანელო,
I ნაწ. გვ.99-
|
||||||||||||||||||
106, 119-133;
|
||||||||||||||||||
9.
|
თანამშრომლობითი სწავლება (ვიდეო)
|
|||||||||||||||||
10.
|
||||||||||||||||||
11.
|
||||||||||||||||||
12.
|
||||||||||||||||||
ნაწილი 1. გაიაზრეთ
და უპასუხეთ ქვემოთ მოცემულ სამ შეკითხვას
1. დაასახელეთ
ეფექტიანი ფიზიკური გარემოს ორი მახასიათებელი (ან მაგალითი) კლასსა და სკოლაში. მოკლედ
ახსენით მათი მნიშვნელობა მოსწავლისათვის.
2.განმარტეთ,
რატომ უწყობს ხელს თანამშრომლობითი სწავლა მოსწავლის სოციალურ (იგულისხმება, მაგ., კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარები) და პიროვნულ (მაგ., სააზროვნო უნარები, პასუხისმგებლობის გრძნობა და სხვ.) განვითარებას.
3.
დაასახელეთ ორი
სტრატეგია/გზა, რომელთა გამოყენებით მასწავლებელს შეუძლია
შექმნას ორგანიზებული და უსაფრთხო სასწავლო გარემო. მოიყვანეთ
შესაბამისი მაგალითები.
დაასაბუთეთ,
რატომ შეუწყობს ხელს თითოეული თქვენ მიერ დასახელებული სტრატეგია/გზა ორგანიზებული
და უსაფრთხო გარემოს შექმნას.
ნაწილი 2. თქვენ წინაშეა არჩევითპასუხებიანი
ტესტური დავალებები. გაეცანით, დაფიქრდით და მონიშნეთ სწორი პასუხები.
1. იაპონურ საგანმანათლებლო
სისტემაში დამკვიდრებული პრაქტიკის მიხედვით, მასწავლებელთა ჯგუფი განიხილავს/შეისწავლს
გაკვეთილს, რაც გულისხმობს:
I. ერთ-ერთი მასწავლებლის მიერ შედგენილი გაკვეთილის გეგმის განხილვასა და
რეკომენდაციების მიცემას მისი გაუმჯობესების მიზნით;
II. გაკვეთილზე
დასწრებას, რომლის დროსაც დამსწრე მასწავლებლები მოძრაობენ ოთახში და აკვირდებიან,
თუ რას აკეთებენ მოსწავლეები;
III. გაკვეთილის
ჩატარების შემდეგ მასწავლებლის მიერ გაკეთებული ჩანაწერებისა და წერილობითი რეფლექსიის
გაანალიზებას;
IV. თავდაპირველი
გეგმის მიხედვით ჩატარებული გაკვეთილის შესწორებული სახით ჩატარებას სხვა კლასში, შეტანილი
ცვლილებების შეფასების მიზნით.
ა) I, II და III;
ბ) I, II და IV;
გ) II, III და IV;
დ) ყველა.
2. ჩამოთვლილთაგან
რომელი გზა ემსახურება ყველაზე მეტად მასწავლებლის მიზანმიმართულ პროფესიულ
განვითარებას?
ა) მასწავლებელი ხშირად უნდა ესწრებოდეს
აკრედიტებული ორგანიზაციების მიერ ჩატარებულ პროფესიულ ტრენინგებს სხვადასხვა საკითხებთან
დაკავშირებით, რადგან ამ ორგანიზაციებმა უკეთ იციან, რა საჭიროებები აქვთ მასწავლებლებს
და მათი ტრენინგები სწორედ მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებას ემსახურება.
ბ) მასწავლებელი უნდა აკეთებდეს საკუთარი
პრაქტიკის კრიტიკულ ანალიზსა და შეფასებას, რის საფუძველზეც იგი შემდგომ დაგეგმავს
თავის პროფესიულ განვითარებას. ამაში მას შეიძლება ბევრი რამ ეხმარებოდეს, კოლეგებთან
თანამშროლმობით დაწყებული, ლიტერატურაზე წვდომითა და ინფორმირებულობით დამთავრებული.
გ) მასწავლებელი საკუთარ პროფესიონალიზმს
უნდა აფასებდეს კოლეგების მიღწევებთან საკუთარი მიღწევების შედარების გზით. ამიტომ,
მის მიერ შედგენილი განვითარების გეგმა უნდა შეესაბამებოდეს საგნობრივ კათედრაზე მიღებულ
გადაწყვეტილებებს და უმეტესად, კოლეგებთან თანამშრომლობას ითვალისწინებდეს.
3. მასწავლებლის
მიერ პორტფოლიოს წარმოების მიზანია:
ა)
ასახოს მასწავლებლის საქმიანობის ხარისხის ცვლილება, რომელიც დადასტურებულია მტკიცებულებაზე
დაფუძნებული თვითშეფასებითა და რეფლექსიით;
ბ)
მისცეს მასწავლებელს შესაძლებლობა, შეაგროვოს სამსახურებრივი მოვალეობების დროული და
ხარისხიანი შესრულების ამსახველი დოკუმენტაცია;
გ)
დაეხმაროს სკოლის ადმინსტრაციას, გააკონტროლოს, რამდენად ასრულებენ მასწავლებლები დირექციის
მიერ გაცემულ დავალებებს.
4.
პორტფოლიოში ჩადებულ ყველა დოკუმენტს
უნდა ახლდეს მასწავლებლის კომენტარი. არსებობს სხვადასხვა ტიპის კომენტარები. წერილობითი
კომენტარის რომელ ტიპს განეკუთვნება მასწავლებლის მიერ გაკეთებული შემდეგი კომენტარი?
,,ახალი
მეთოდით ჩატარებულ აქტივობასთან დაკავშირებით დამსწრე ფასილიტატორისგან მივიღე უკუკავშირი,
რომელიც ჩემთვის აღმოჩნდა...“
ა) მიზნის ამსახველი წერილობითი კომენტარი;
ბ)
დოკუმენტის ავთენტურობის შემოწმებისა და შეფასების შედეგების ამსახველი წერილობითი
კომენტარი; გ) შინაარსის ამსახველი წარწერების, სათაურის სახით გადმოცემული წერილობითი
კომენტარი;
დ)
განსჯის შედეგად მიღებული წერილობითი კომენტარი;
5. რატომ
უწოდებენ პორტფოლიოს გამოყენებით მასწავლებლის საქმიანობის შეფასებას „სამართლიან“
შეფასებას?
ა) მასწავლებლის პროფესიულ პორტფოლიოზე
დაყრდნობით მისი საქმიანობის შეფასება უნიფიცირებული და სტანდარტულია. შესაბამისად,
გამორიცხულია შემფასებლების სუბიექტური მიდგომები;
ბ) მასწავლებლის პროფესიულ პორტფოლიოზე
დაყრდნობით მისი საქმიანობის შეფასება მოიაზრებს მასწავლებლის სამუშაო სტაჟს და ავტორიტეტს,
რაც დასტურდება მისი
გ) პორტფოლიოში წარმოდგენილია მასწავლებლის
პრაქტიკული საქმიანობის ამსახველი სისტემური და დოკუმენტური მტკიცებულებები, რომლებიც თავისთავად ადასტურებს მასწავლებლის კომპეტენციებს.
ტესტის ღია კითხვების
პასუხების შეფასების რუბრიკა
კითხვა
|
|||
0 ქულა
|
1 ქულა
|
2 ქულა
|
|
1
|
არ არის დასახელებული
|
დასახელებულია
ეფექტიანი
|
დასახელებულია
ეფექტიანი
|
ეფექტიანი ფიზიკური
გარემოს
|
ფიზიკური გარემოს
ორი
|
ფიზიკური გარემოს
ორი
|
|
არცერთი მახასიათებელი
|
მახასიათებელი,
თუმცა მათი
|
მახასიათებელი,
ახსნილია
|
|
ან
|
მნიშვნელობა
არაა ახსნილი
|
თითოეულის მნიშვნელობა.
|
|
დასახელებულია
ეფექტიანი
|
ან
|
მსჯელობა გამართული
და
|
|
ფიზიკური გარემოს
მხოლოდ
|
დასახელებულია
ეფექტიანი
|
ლოგიკურია
|
|
ერთი მახასიათებელი,
თუმცა
|
ფიზიკური გარემოს
ერთი ან ორი
|
||
არ არის ახსნილი
მისი
|
მახასიათებელი,
თუმცა ახსნილია
|
||
მნიშვნელობა
|
მხოლოდ ერთის
მნიშვნელობა,
|
||
ან
|
მსჯელობა გამართული
და
|
||
მსჯელობა არ
არის
|
ლოგიკურია
|
||
გამართული და
ლოგიკური,
|
|||
აზრი არ იკითხება
|
|||
2
|
განმარტება
არაა მოცემული,
|
განმარტებულია,
როგორ უწყობს
|
ახსნილია, როგორ
უწყობს
|
ან
|
ხელს თანამშრომლობითი
სწავლა
|
ხელს თანამშრომლობითი
|
|
განმარტება
მოცემულია,
|
სოციალური უნარების
|
სწავლა სოციალური
და
|
|
მაგრამ მსჯელობა
არ არის
|
განვითარებას,
მსჯელობა
|
პიროვნული უნარების
|
|
გამართული,
აზრი არ იკითხება
|
გამართული და
ლოგიკურია
|
განვითარებას,
მსჯელობა
|
|
ან
|
გამართული და
ლოგიკურია
|
||
განმარტებულია,
როგორ უწყობს
|
|||
ხელს თანამშრომლობითი
სწავლა
|
|||
პიროვნული უნარების
|
|||
განვითარებას,
მსჯელობა
|
|||
გამართული და
ლოგიკურია
|
|||
ან
|
|||
განმარტებულია,
როგორ უწყობს
|
|||
ხელს თანამშრომლობითი
სწავლა
|
|||
როგორც პიროვნული,
ასევე
|
|||
სოციალური უნარების
|
|||
განვითარებას,
თუმცა მსჯელობა
|
|||
ნაკლებად გამართული
და
|
|||
ლოგიკურია
|
|||
არ არის მოყვანილი
არცერთი
|
მოყვანილია
ორი სტრატეგია/ხერხი,
|
მოყვანილია
ორი
|
|
სტრატეგია/ხერხი
|
თუმცა მათი
მნიშვნელობა არ არის
|
სტრატეგია/ხერხი,
|
|
ან
|
დასაბუთებული,
|
დასაბუთებულია
ორივე
|
|
მსჯელობა არ
არის
|
ან
|
მათგანის
|
|
გამართული,
აზრი არ იკითხება
|
დასახელებულია
ერთი ან ორი
|
მნიშვნელობა,
მსჯელობა
|
|
სტრატეგია/ხერხი,
დასაბუთებულია
|
მკაფიო და ლოგიკურია
|
||
მხოლოდ ერთი
მათგანის
|
|||
მნიშვნელობა,
მსჯელობა მკაფიო
|
|||
და ლოგიკურია
|
|||
Комментариев нет:
Отправить комментарий